torsdag den 4. september 2008

GOOGLE DOCS


Lige et opklarende spørgsmål. Hvem siger at jeg har brugt min google konto mange gange. Nej - det har jeg ikke, men holder mig til outlook.
Her i Sakskøbing har vi nu til formiddags sendt breve til hinanden, svaret og rettet i dokumenter. Det fungerer fint, men kræver at man har åbnet sin Gmail. Man kan hurtigt få for mange konti og kalendere, man skal holde styr på, så for fremtiden vil jeg nok foretrække at sende dokumenter via outlook, hvis jeg skal diskutere dem med andre, og så få dem tilbage med kommentarer. Selvfølgelig kan jeg godt se fidusen i en stor organisation, især hvis man skal drøfte noget med folk på 20 km's afstand, men på en lille arbejdsplads taler man først og fremmest sammen ansigt til ansigt,(på billedet man ser hvordan) e-mail, google docs, ekalender osv. er supplementer, der aldrig må erstatte den personlige kontakt.
Jeg ser først og fremmest docs.google som et nyttigt redskab, hvis man har en hjemmearbejdsplads. Så er det fint, at man kan hente sit dokument på nettet, og skrive videre på det, ligegyldigt hvor i verden man er. Alting er et spørgsmål om vaner, har man først fået en arbejdsrutine, er den svær at lave om; og laves den om, bliver man også glad for den.

Ingen kommentarer: